No products
Ceny zawierają podatek
Wypełniacze to produkty z rodziny podkładów karoseryjnych i podkładów adhezyjnych stosowanych w lakiernictwie karoserii, ale także w lakiernictwie przemysłowym, które odgrywają wiodącą rolę w poszczególnych etapach systemów malarskich. Nakłada się je jako masę wyrównująco-wypełniającą bezpośrednio na gołą blachę, przed nakładaniem podkładów, far...
> Czytaj dalejWypełniacze to produkty z rodziny podkładów karoseryjnych i podkładów adhezyjnych stosowanych w lakiernictwie karoserii, ale także w lakiernictwie przemysłowym, które odgrywają wiodącą rolę w poszczególnych etapach systemów malarskich. Nakłada się je jako masę wyrównująco-wypełniającą bezpośrednio na gołą blachę, przed nakładaniem podkładów, farb i lakierów bezbarwnych.
Wypełniacze do karoserii są na bazie żywicy, epoksydowej lub poliestrowej, z dodatkiem mikroproszków, które nadają im właściwości wypełniające, wysoką odporność i łatwość szlifowania.
Wypełniacze do ciała mają postać gęstych past z dodatkiem utwardzacza. Służą do wypełniania i wyrównywania powierzchni, które lakiernik musi skorygować po uderzeniach lub znacznych zarysowaniach.
Etap nakładania szpachli na samochód następuje bezpośrednio po usunięciu wgniecenia. Wypełniacz można nakładać w grubościach od 1 mm do 2 cm, nie powodując przy tym skurczu podczas utwardzania i schnięcia.
Wypełniacze samochodowe to żywice, które schną przy pomocy kolorowego katalizatora. Zabarwienie katalizatora zapewnia jednolitą mieszankę. Po dodaniu katalizatora i wymieszaniu go z wypełniaczem utwardzanie jest niezwykle szybkie. Szpachlówka utwardza się w ciągu kilku minut i można ją natychmiast szlifować.
W rodzinie wypełniaczy stosowanych w profesjonalnym malarstwie znajdują się tradycyjne wypełniacze samochodowe (gęsta różowa pasta) stosowane do każdego rodzaju zastosowań.
Istnieją również specjalne wypełniacze samochodowe, takie jak wypełniacz aluminiowy: jest to pasta epoksydowa wypełniona proszkiem aluminiowym, nadająca jej zarówno metaliczny wygląd, jak i zwiększoną odporność i twardość po utwardzeniu.
Do prac naprawczych nadwozi i ram z włókna węglowego dostępna jest nowa wypełniacz nadwozia, który jest wypełniony włóknami węglowymi. Zapewnia to niezrównaną twardość i lekkość w porównaniu do innych rodzajów wypełniaczy.
Wreszcie, Stardust oferuje specjalny wypełniacz do karoserii o bardzo niskiej lepkości, pozwalający na natryskiwanie go przy użyciu standardowego pistoletu malarskiego. Znacznie grubszy od podkładu, ten płynny wypełniacz umożliwia wypełnienie i wypoziomowanie nawet najbardziej nierównych powierzchni.
Przed nałożeniem masy szpachlowej zaleca się przygotowanie jak najlepszych warunków przyczepności poprzez agresywne przeszlifowanie (ścieranie przy P120). Obszar szlifowania powinien wykraczać daleko poza obszar przeznaczony do wypełnienia, ponieważ wypełniacz należy nałożyć na całą powierzchnię wokół uderzenia.
Po utwardzeniu masy szpachlowe należy przeszlifować przed gruntowaniem. Od początku do końca procesu szlifowania stosuje się ziarno szlifierskie od 180 do 320.
Przed nałożeniem lakieru bezwzględnie konieczne jest zagruntowanie podkładu samochodowego. Tylko podkład może stworzyć idealne warunki powierzchni, na którą nałożona zostanie farba.
Do wypełniacza nadają się wszystkie materiały, pod warunkiem, że zostaną przeszlifowane. Większość metali można bezpośrednio pokryć wypełniaczem. Rzeczywiście, wypełniacze umożliwiają bezpośrednią przyczepność bez podkładu adhezyjnego na większości metali żelaznych, a także metali nieżelaznych. Ważne jest jednak, aby przed nałożeniem szpachli dobrze przeszlifować blachę i odtłuścić ją.
► Proszę zapoznać się z naszym poradnikiem (Zastaw) dotyczącym aplikacji wypełniacza.
Na wypełniacz nałożyć przybliżoną dawkę około 2% katalizatora. Mieszać krzyżując metalowe szpatułki aż do uzyskania jednolitego koloru, powstałego w wyniku połączenia wypełniacza i kolorowego utwardzacza.
Ostrożność! Po wymieszaniu katalizatora z wypełniaczem należy bardzo szybko nałożyć wypełniacz na powierzchnię.
Wykonuj zdecydowane i płynne ruchy, obficie nakładając wypełniacz i, co ważne, unikaj wielokrotnego przejazdu po tym samym obszarze.
Należy przewidzieć grubszą warstwę, aby można było szlifować bez konieczności ponownego nakładania wielu warstw szpachli.
Jeśli to możliwe, nałóż odpowiednią ilość szpachli: jeśli nałożysz za dużo szpachli, szlifowanie zajmie dużo czasu. Z drugiej strony, jeśli nałożona ilość będzie niewystarczająca, konieczne będzie ponowne nałożenie warstwy wypełniacza.
Po całkowitym utwardzeniu (około 5 do 10 minut) można przystąpić do etapu szlifowania, zawsze używając szlifierki lub bloku szlifierskiego.
Podkłady w doniczkach
Kolorowanie Chrome
.
.
.
.
.