No products
Ceny zawierają podatek
Nowy produkt
Lac przezroczysty pentru chitară - 5 tipuri din care să alegi
Lakier akrylowy przezroczysty 500 ml (mat sau lucios)
Lak przezroczysty nitroceluloză 500 ml
Zestaw poliuretanowy WetSpeed 875ml
Zestaw de lac przezroczysty ceramiczny 1 litr
Lakier przezroczysty cu aerozol UHS 290 ml
Produse in stoc si livrate w 48 de ore
Lakier bezbarwny gitary to przezroczysta warstwa wykończeniowa, która zapewnia ochronę drewna lub farby przed starzeniem, zarysowaniami, otarciami, tarciem, wilgocią i brudem.
Clearcoat pełni także funkcję estetyczną na gitarze, wzmacniając kolory, głębię i fakturę drewna. W odróżnieniu od impregnujących żywic wodnych, lakier bezbarwny nie tworzy na gitarze efektu mokrego drewna (lien produit 1010)
Lakier bezbarwny może mieszać się z drewnem górnej części gitary, pudła rezonansowego, nie ingerując w naturalne właściwości akustyczne drewna. W normalnych warunkach aplikacji nie ma rzeczywistej interferencji pomiędzy lakierem bezbarwnym a wytwarzanym dźwiękiem.
Na tej stronie prezentujemy 5 doskonałych lakierów bezbarwnych do lakierowania gitary, starannie wybranych z naszej oferty profesjonalnych lakierów bezbarwnych. Tych 5 lakierów bezbarwnych można nakładać pędzlem, a najlepiej pistoletem malarskim. W dalszej części strony zapewniamy miksowanie i szczegółowe informacje na temat oferty.
1 – 100% akrylowy lakier bezbarwny na bazie wody, 1K matowy lub błyszczący
2 – Lakier bezbarwny nitrocelulozowy, 1K błyszczący
3 – Poliuretanowy lakier bezbarwny WetSpeed, 2K z połyskiem
4 – Bezbarwny lakier ceramiczny, 2K z połyskiem
5 – Dwuskładnikowy lakier bezbarwny poliuretanowy w aerozolu z połyskiem
Na końcu tej strony prezentujemy również gamę barwników transparentnych odpowiednich do lakierów bezbarwnych, a także rodzaj żywicy epoksydowej do tworzenia glazury na gitarze.
Kliknij tutaj, aby przeczytać nasz artykuł na blogu „Jak lakierować gitarę?”
Na tej stronie oferowane są wyłącznie małe opakowania odpowiednie do gitar.
Każdy lakier bezbarwny ma swoje cechy i pewne wady, jednak prawdą jest, że niektóre lakiery bezbarwne mają znacznie więcej właściwości niż inne.
♫ Nasze akrylowe lakiery bezbarwne są bezwonne i na bazie wody. Są przyjemne w użyciu, szczególnie w pomieszczeniach zamkniętych. To profesjonalne i innowacyjne formuły, których trwałość, połysk i właściwości schnące zostały w ostatnich latach znacząco zoptymalizowane. Są to jednoskładnikowe lakiery bezbarwne schnące „na powietrzu”.
♦ Gotowy do użycia / rozcieńczalny maksymalnie 10% wody
♦ Połysk: +60° / Mat: 20° / Grubość: 2 warstwy = 50 mikronów
♦ Zalety: prosty, naturalny i bezwonny. / Wady: ograniczony połysk i odporność
♫ Nasz celulozowy lakier bezbarwny to jednoskładnikowy, błyszczący lakier bezbarwny na bazie rozpuszczalników, który schnie przez odparowanie. Oferujemy ten lakier bezbarwny w sposób naturalny, ponieważ jest on preferowany przez wielu audiofilów, którzy zachowali ten nawyk. Używany przez niektóre główne marki gitar przez większą część XX wieku, ma pewne cechy: szybkie schnięcie, finezję i zdolność do mieszania się ze starą warstwą bezbarwnego lakieru celulozowego. Jednak jego jakość jest również jego słabością, ponieważ nie twardnieje całkowicie, więc można go rozpuścić za pomocą środka czyszczącego lub niektórych produktów. Ponadto brak odporności nie zapewnia długiej żywotności.
♦ Gotowy do użycia
♦ Połysk: +75° / Grubość: 2 warstwy = 40 mikronów
♦ Zalety: łatwa aplikacja, piękny połysk / Wady: toksyczność, ograniczony połysk i odporność
♫ Nasz poliuretanowy lakier bezbarwny «WET Speed» to dwuskładnikowy lakier bezbarwny na bazie rozpuszczalników o wysokim połysku, który utwardza się poprzez polimeryzację z utwardzaczem (2:1). Wywodzi się ze świata motoryzacji i posiada główną cechę bardzo szybkiego schnięcia, a raczej twardnienia (do wyschnięcia 2h). Szczególnie nadaje się do gitar i tworzy warstwę o kryjącym, mokrym, błyszczącym wyglądzie. Charakteryzuje się doskonałą odpornością na ścieranie i produkty oraz zapewnia dobrą trwałość przez co najmniej 10 lat. Polerowanie jest łatwe.
♦ Zmieszać 100 części lakieru bezbarwnego / 50 części utwardzacza / 10-15 części rozcieńczalnika
♦ Żywotność mieszanki: 30 min
♦ Połysk: +90° / Grubość: 2 warstwy = 50 mikronów
♦ Zalety: wysoka odporność, dobre krycie i połysk / Wady: toksyczność, konieczność mieszania
Zestaw 500ml lakieru bezbarwnego Wetspeed + 250ml utwardzacza HWS + 125ml rozcieńczalnika V1
♫ UHS830 Bezbarwny lakier w aerozolu: Bezbarwny lakier w aerozolu jest również dwuskładnikowym lakierem bezbarwnym, dzięki temu aerozolowi z 2 komorami. Jest to jednorazowy lakier bezbarwny w aerozolu, który zapewnia tę samą jakość i rezultaty, co profesjonalnie nałożony lakier bezbarwny za pomocą pistoletu natryskowego. Aby go użyć: naciśnij czerwony przycisk pod aerozolem, dobrze wstrząśnij przez 30 do 60 sekund, a następnie zużyj zawartość aerozolu w ciągu maksymalnie 45 minut. Nałożyć 2 błyszczące warstwy w odstępie 10 minut.
♫ Ceramiczny lakier bezbarwny CERASTAR ST8900X: Ceramiczny lakier bezbarwny CERASTAR ST8900X to bardzo płynny, dwuskładnikowy lakier bezbarwny na bazie rozpuszczalników, który utwardza się poprzez polimeryzację pomiędzy lakierem bezbarwnym i jego utwardzaczem (1:1). Poziom połysku lustrzanego przekracza 90°. Bardzo delikatny i bardzo wytrzymały, można go nakładać w 1 lub 2 warstwach. Jego sucha powłoka jest uzyskiwana w ciągu 45 minut (suszenie całkowite) i pozwala na osiągnięcie rekordowej twardości 400* (24h) i 440* (48h), gdy najlepsze samochodowe lakiery nawierzchniowe osiągają 270* po kilkudniowym suszeniu.
♦ Mieszanka: 100 części lakieru bezbarwnego / 100 części utwardzacza / bez rozcieńczania
♦ Żywotność mieszanki: 20/30 min
♦ Połysk: +90° / Grubość: 2 warstwy = 40 mikronów
♦ Zalety: wysoka odporność, dobre krycie i połysk / Wady: toksyczność, konieczność mieszania
(*twardość PERSOZ UN EN ISO1522)
Zestaw 500ml lakieru bezbarwnego ST8900X + 500ml utwardzacza H440
Nakładanie lakierów bezbarwnych na gitary
Przygotowanie powierzchni
Jeżeli pracujemy na surowym drewnie (np. cedr, mahoń, świerk, dąb, palisander, klon), drewno należy przeszlifować papierem ściernym P400, a następnie odkurzyć sprężonym powietrzem lub szczotką.
W celu zaimpregnowania drewna zalecamy pierwszego dnia nałożenie 1 lub 2 warstw lakieru bezbarwnego.
Następnego dnia przeszlifuj papierem ściernym P500 i nałóż 2 warstwy błyszczącego lakieru wykończeniowego.
W przypadku gitar elektrycznych, zwykle obrabianych na pomalowanej powierzchni, należy przeprowadzić szlifowanie, aby uzyskać przyczepność. Jest to szlifowanie powierzchniowe papierem P500.
Powierzchnia przed lakierowaniem musi być czysta, czyli zdrowa, sucha, odtłuszczona i wolna od kurzu.
Metoda aplikacji lakieru bezbarwnego
Lakier bezbarwny do gitary należy nakładać w 2 warstwach.*
Podczas pracy pistoletem natryskowym (dysza 1,0 – 1,4 mm):
Jedna warstwa odpowiada jednemu przejściu w tę i z powrotem.
Obie warstwy powinny być oddzielone odpowiednią ilością czasu (przerwą).
Pozwala to na odparowanie części rozpuszczalnika lub wody z pierwszej warstwy. Odstęp zależy od temperatury otoczenia, ale także od rodzaju lakieru: w temperaturze 20°C lakiery akrylowe i poliuretanowe wymagają około 10 minut, natomiast lakiery nitrocelulozowe wymagają około 5 minut.
Zazwyczaj nakładana jest średnia pierwsza warstwa (ani za gruba, ani za cienka), a następnie ostatnia, błyszcząca druga warstwa, aby umożliwić wyrównanie i „zaciśnięcie” lakieru bezbarwnego.
Idealne warunki aplikacji: praca w temperaturze od 15 do 25 stopni Celsjusza, w suchym i niezapylonym środowisku.
*Nałożenie więcej niż 2 warstw w jednej sesji lakierniczej zwiększa grubość, ale także zwiększa ryzyko zmniejszenia połysku.
Podczas pracy pędzlem: można nałożyć na gitarę pewną ilość lakieru bezbarwnego i rozprowadzić go po powierzchni. Należy pozostawić odpowiednią grubość, aby lakier bezbarwny się samopoziomował.
Barwniki do lakierów bezbarwnych do gitar
Barwnik różni się od pigmentu całkowitą przezroczystością i rozpuszczalnością. Pozwala światłu przejść przez lakier bezbarwny, w którym jest zmieszane i „barwi światło”.
Tworzy zarówno efekt koloru, jak i głębi, pozwalając na tworzenie ciemnych i przezroczystych efektów poprzez multiplikację warstw.
Te transparentne odcienie „Candy” oferujemy w formie skoncentrowanej, w wersjach rozpuszczalnikowych do barwienia celulozowych lub rozpuszczalnikowych lakierów bezbarwnych poliuretanowych lub w wersjach H2O do barwienia lakierów akrylowych.
Ogólnie rzecz biorąc, dozowanie powinno wynosić od 5 do 7% masy czystego lakieru bezbarwnego, bez utwardzacza i rozcieńczania.
Korekta i polerowanie lakierów bezbarwnych do gitar
Po wystarczającym czasie schnięcia lub utwardzenia lakier bezbarwny można wypolerować na połysk.
Technika ta pozwala na uzyskanie „pięknego lustrzanego lakieru bezbarwnego” i można ją wykonać na gitarze ręcznie lub za pomocą minipolarki oraz szeregu owczej wełny lub pianki i pasty polerskiej.
Wszystkie produkty znajdziesz w kategorii polerowanie
Polerowanie przeprowadza się w celu usunięcia zlokalizowanych defektów lakieru bezbarwnego i/lub w celu zwiększenia połysku lakieru bezbarwnego.
Zapraszamy do zapoznania się z tym tutorialem dotyczącym polerowania i polerowania lakieru bezbarwnego.
Lakiery bezbarwne mogą być mniej lub bardziej elastyczne lub sztywne.
Lakiery akrylowe lub celulozowe są bardziej elastyczne, natomiast lakiery poliuretanowe lub ceramiczne są twardsze. Według zawodowych lutników, poliuretanowe lakiery bezbarwne dają pod względem akustycznym rezultaty co najmniej porównywalne jakościowo ze starymi lakierami celulozowymi.
Lakier bezbarwny nałożony zgodnie z instrukcją aplikacji, w 2 warstwach, po odparowaniu tworzy suchą powłokę o grubości nie przekraczającej 1/20 milimetra. Przy nałożeniu 4 do 6 warstw, przy grubości suchej warstwy od 100 do 150 µm i nawet przy tej grubości, nie odnotowano żadnych zakłóceń w drganiach drewna i propagacji fal dźwiękowych.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Farba rozpuszczalnikowa matowa...
Farba do aerografu PÓŁPRZEZROCZYSTA
.
.
.
.
.